Mâncarea care ne schimbă creierul și viața

Scris de • 3 October 2022 • in categoria , , , ,

Titlu: The Food Mood Connection
Anul aparitiei: 2022
Numar pagini: 369
ISBN: 978-606-722-467-2

The Food Mood Connection este o carte pe care ar trebui să o citească toată lumea pentru simplul motiv că ne poate schimba viața. Se știe deja că alimentele pe care le mâncăm ne afectează dispoziția și calitatea vieții, dar cred că ceea ce aduce nou această carte este o abordare structurată, relativ ușor de inclus în viețile noastre și, mai ales, informații știintifice explicate pe înțelesul tuturor care ar trebui să constituie o motivație suficientă pentru a ne convinge să schimbăm modul în care facem alegeri alimentare.

Dr. Uma Naido este psihiatru nutritionist, bucătar profesionist și specialist în nutriție, de aceea trebuie să o credem pe cuvânt atunci când ne spune că există legături ascunse între mâncare, creier și starea emoțională. Ea pornește de la propria experiență de viață, mai exact de la momentul în care a fost diagnosticată cu o formă de cancer și a decis să lupte cu boala nu numai urmând tratamentele medicale adecvate, dar și printr-o nutriție corectă și sănătoasă.

Cartea pe care a scris-o este un ghid nu numai pentru oameni care trec prin experiența dureroasă a tulburărilor mintale sau a unor probleme de sănătate fizică, dar pentru toți cei care doresc să își crească calitatea vieții și să se bucure de privilegiul unei sănătăți bune.

În mod asemănător cu relația complexă dintre intestin și creier pe care se bazează această carte, dieta și sănătatea mintală sunt inevitabil legate, iar conexiunea dintre ele funcționează în două direcții: penuria de alegeri alimentare bune duce la o creștere a problemelor mintale, iar problemele mintale duc, la rândul lor, la obiceiuri alimentare proaste. Până când nu rezolvăm problemele de nutriție, niciun tratament medicamentos și nicio psihoterapie nu va putea controla afluxul de tulburări mintale din societatea noastră.”

Food Mood connection bookblog

Cele unsprezece capitole ale cărții abordează subiecte precum relația complexă dintre intestin și creier, impactul probioticelor, a suplimentelor de Omega-3 și a stilului mediteraneean de alimentație în depresie, alimentele fermentate și fibrele alimentare în anxietate, glutenul, caseina din lapte și polifenolii în ADHD, demența și dieta MIND, tulburarea obsesiv-compulsivă și glicina, pericolele ortorexiei, insomnia, oboseala și dietele antiinflamatorii etc. Cartea mai conține într-un capitol separat și o serie de rețete și tehnici culinare care pot fi de un real ajutor celor care își doresc să își schimbe alegerile alimentare.

Citind această carte mi-am dat seama cât de minunat ar fi dacă și în România, medicii ar face și recomandări nutriționale, pe lângă tratamentele medicale pe care le prescriu. Sau dacă ar exista mai mulți specialiști cum este dr. Uma Naidoo. Nutriția de calitate este esențială în a ne oferi o calitate bună a vieții și o sănătate de care să ne putem bucura cât mai mulți ani. Iar educația noastră în materie de alegeri alimentare poate începe cu lectura acestei cărți.

Text scris de Raluca Elgyar

Informații științifice explicate în mod clar și ușor de înțeles și de către non-specialiști.
    Rețete culinare care ne ajută să implementăm recomandările făcute de autoare.