0Guantanamo recenzie
Editura: Meteor Press
Colecţie: Istorie
Anul apariţiei: 2010
304 pagini
Format: 13x20 cm
ISBN: 978-973-728-418-1

Multe lucruri s-au întâmplat în lume după atentatele de la 11 septembrie 2001. Unul dintre acestea, printre cele mai controversate, a fost crearea în Cuba, de către americani, a închisorii de la Guantanamo, pentru presupuşii terorişti care ar fi fost implicaţi în vreun fel în aceste evenimente. Apariţia acestei închisori a ridicat şi continuă să ridice multe întrebări. Lucrarea de faţă, fără a avea pretenţia să răspundă acestor întrebări sau altora care se pot ivi, vrea să prezinte un punct de vedere nou, al unui fost prizonier la Guantanamo.

Mollah Abdul Salam Zaeef, autorul cărţii, fost ambasador al Emiratului Islamic al Afganistanului în Pakistan, a petrecut aproape patru ani aici, fără să ştie de ce, fără să fi fost judecat, fără să i se fi spus vreodată - nici măcar atunci când a fost eliberat - care au fost, concret, crimele pentru care a fost acuzat, arestat şi încarcerat.

În paginile cărţii de faţă sunt prezentate multe evenimente: invazia rusească în Afganistan şi rezistenţa eroică a afganilor în faţa trupelor sovietice, Jihadul şi ce a reprezentat el pentru lumea musulmană, situaţia dezastruoasă a ţării după război, apariţia mişcării talibane şi ce a însemnat această mişcare pentru Afganistan.
[Citeste tot Articolul]

Omul în căutarea sensului vieţii

0Omul în căutarea sensului vieţii
Autor: Viktor E. Frankl
Rating: Omul în căutarea sensului vieţii
Editura: Meteor Press
Anul apariţiei: 2009
Traducător: Silvian Guranda
206 pagini
ISBN: 978-973-728-368-9

Frankl citează din Nietzsche. Şi nu o dată. "Cel ce are un de ce pentru care să trăiască, poate îndura aproape orice". Iar el ştie foarte bine asta.

După trei ani petrecuţi ca deţinut în lagărele de la Auschwitz şi Dachau, Frankl este eliberat odată cu terminarea războiului. Şi el, ca şi alţi foşti deţinuţi, părăseşte Auschwitz cu o întrebare pe care înăuntru nu a avut curajul să o pună nimănui cu voce tare: în ce se transformă oamenii, odată ajunşi acolo? Fiindcă e clar că ceva se întâmplă. Cruzimea şi condiţiile din lagărele naziste au omorât oameni. Însă, poate mai grav decât asta, au mai făcut ceva: au îngenuncheat personalităţi şi au distrus mentalităţi.

Majoritatea oamenilor care au ieşit de acolo în viaţă n-au mai fost niciodată Oameni. Unii chiar ne întrebăm dacă nu cumva Elie Wiesel avea dreptate atunci când a rezumat toate atrocităţile lagărelor naziste într-o singură frază: "La Auschwitz au murit omul şi ideea de om".
[Citeste tot Articolul]

Citeste cele 17 COMENTARII si spune-ti parerea!

Am vrut să-l omorâm pe Hitler

0 Am vrut să-l omorâm pe Hitler
Autor: Philipp Freiherr von Boeselager
Rating: Am vrut să-l omorâm pe Hitler
Editura: Meteor Press
Anul apariţiei: 2009
Traducător: Anca Floareş
183 pagini
necartonată

(sau cumpără aici ediţia în limba engleză)

Operaţiunea Walkyria

Când vine vorba despre Al Doilea Război Mondial, există două tipuri de cărţi de care te poţi lovi. Sunt cărţile de istorie sau care încearcă să pară cărţi de istorie (s-a scris multă maculatură pe tema asta) şi mai sunt cărţile scrise pe bază mărturiilor unor participanţi direcţi la unul sau mai multe episoade războiului.

Dacă nu iei în considerare menţiunea de pe coperta cărţii lui von Boeselager şi te aştepţi să citeşti o carte de istorie despre operaţiunea Walkyria, rişti să fii dezamăgit. Din cele 183 de paginii, doar cel mult 40 se referă la complotul pus la cale de generalii lui Hitler, restul fiind o poveste adevărată despre fraţii Boeselager, ce-i drept, implicaţi direct în ceea ce a fost numită operaţiunea Walkyria.

Ceea ce nu face din "Am vrut să-l omorâm pe Hitler" o carte proastă. Ba chiar deloc. Philipp, autorul cărţii, povesteşte viaţa sa şi a fratelui mai mare, Georg, punând accent pe momentele cheie care au dus la transformarea lor din copii în soldaţi în cavaleria armatei germane şi, mai târziu, în urma atrocităţilor şi informaţiilor la care au fost expuşi, în conspiratori, oamenii hotărâţi că eliminarea Fuhrerului este singura soluţie care ar mai putea salva Germania. [Citeste tot Articolul]

Citeste cele 6 COMENTARII si spune-ti parerea!

Raidul lui Hitler pentru eliberarea lui Mussolini

0Autor: Greg Annussek
Rating: Raidul lui Hitler pentru eliberarea lui Mussolini
Editura: Meteor Press

(ediţia în limba engleză)

Hitler, liderul

Dacă aţi citit mărturii ale oamenilor ce au lucrat în apropierea lui Adolf Hitler ştiţi că, paradoxal, deşi o lume întreagă l-a urât, el a fost iubit de cei din jurul său. Rochus Misch, fostă gardă de corp a lui Hitler, povestea la 30 de ani după război că, în ciuda lucrurilor oribile pe care fuhrerul "se pare că le-a făcut", pentru el, Hitler rămâne un om pe care l-a stimat nespus. Deşi era un simplu soldat, îşi aminteşte cum monstrul ce a provocat cel de-al Doilea Război Mondial nu uita niciodată să îl salute şi, de multe ori, să îi spună câteva cuvinte atunci când trecea pe lângă el. Pentru el, asta însemna mult.
[Citeste tot Articolul]

Citeste cele 29 COMENTARII si spune-ti parerea!

Cum să combateţi recesiunea

0Autor: Nicholas Bate
Rating: Cum să combateţi recesiunea
Editura: Meteor Press

Ce înseamnă, de fapt, recesiune?

Deşi mai toată lumea vorbeşte acum despre criza economică, puţini înţeleg că "recesiunea" şi "criza" sunt lucruri un pic diferite. Ca să facem puţină lumină, se consideră că suntem într-o perioadă de recesiune atunci când activitatea economică a unei ţări încetineşte pentru o perioadă de cel puţin 6 luni. Iar o astfel de perioadă de recesiune durează din momentul în care activitatea economică a unei ţări începe să scadă, până în momentul în care activitatea economică începe din nou să crească. Pe înţelesul tuturor, această activitate economică se referă la totalitatea produselor şi serviciilor vândute şi cumpărate într-o ţară. În manuale, durata medie a unei astfel de recesiuni este de 1 an. Criza (depression, în limba engleză), este o recesiune mai gravă. Adică durează mai mult şi afectează mai serios economia.

Pierdem sau câştigăm?

Acum, în ciuda scepticilor, România a intrat într-o perioadă de recesiune. Este clar. La prima vedere, efectele acestei recesiuni sunt mai evidente la companiile mari, la corporaţii. Şi este ceva natural. Companiile-mamă sunt în afara României, mare parte dintre ele în Statele Unite. Iar în Statele Unite s-a cam trecut în perioada de criză economică, deci este mult mai grav. Ceea ce înseamnă că [Citeste tot Articolul]

Citeste cele 4 COMENTARII si spune-ti parerea!

Marketing in sectorul public

0Autor: Philip Kotler, Nancy Lee
Rating: Marketing in sectorul public - recenzii carti
Editura: Meteor Press

Marketing in sectorul public - recenzie carti

Marketing în sectorul public este o carte ce ar putea schimba într-adevăr un sistem, iar Kotler vorbeşte încă de la început despre cum ar putea fi aplicate la nivel de sector public soluţii folosite de ani de zile în sectorul privat, al societăţilor comerciale.

Sigur că există diferenţe, sigur că organizaţiile guvernamentale sunt adeseori monopoluri în timp ce firmele nu pot să îşi permită ignorarea concurenţei, sigur că mai peste tot, când vine vorba despre acţiuni ale statului, lumea se încruntă şi devine neîncrezătoare în timp ce într-o societate comercială oamenii sunt mai liniştiţi, scopul fiind declarat şi evident, acela de a obţine profit.

În special noi, românii, suferim de o manie a persecuţiei, de o frică (poate pe alocuri justificată) faţă de tot ce înseamnă "stat". Avem impresia că dăm prea multe şi primim prea puţine, că politicienii ne fură şi că pentru ei democraţia înseamnă orice, numai asumarea responsabilităţii nu. Deci sarcina autorului nu e deloc uşoară.

Kotler, batrânul revoluţionar

Dacă în SUA sau un alt stat cu un sistem de administraţie publică decent soluţiile propuse de Kotler ar putea obţine câteva premii de marketing, în România ar însemna probabil revoluţie şi câştigarea alegerilor în 3 mandate consecutive.

[Citeste tot Articolul]

Geniu in marketing

0Autor: Peter Fisk
Rating: Geniu in marketing rating - recenzii carti
Editura: Meteor Press

(ediţia în limba engleză)

Geniu in marketing - recenzie carti

O carte de colecţie, recomandată de Kotler.

Vă spun sincer că mi-a plăcut foarte mult cartea încă dinainte să mă apuc de citit. Are un format cu totul deosebit, începând de la coperta cartonată, elegantă şi continuând cu faptul că forma dreptunghiulara, standard, a cărţilor cu care toţi ne-am obişnuit a fost înlocuită cu ceea ce se vede în poza din stânga. Încep să citesc astfel de cărţi cu speranţa că îmi vor plăcea şi că nu voi fi nevoit să le pun în bibliotecă doar pe post de bibelouri.

Geniu în marketing confirmă. E într-adevăr o carte de colecţie şi din punct de vedere al conţinutului. Autorul, Peter Fisk, este un consultant de marketing ce a lucrat cu companii precum Microsoft, Philips, Coca-Cola, Vodafone şi, până acum, singurul consultant de marketing care nu este specializat pe industria online şi are curajul de a începe o carte cu o analiză a companiei Google. De altfel, Fisk vorbeşte în cartea sa şi despre Amazon, Apple şi alte companii cu rădăcini în IT şi Online de care majoritatea marketerilor ori se feresc să se apropie, ori se apropie şi emit păreri care numai pertinente nu pot fi numite.
[Citeste tot Articolul]

Citeste cele 13 COMENTARII si spune-ti parerea!