Mercenara și sectele religioase

Scris de • 14 September 2017 • in categoria

Titlu: Inocenții
Numar pagini: 416
ISBN: 978-606-719-908-6

Vanessa Michael Munroe este specialistă în obținerea de informații prețioase, economice și politice, pe care le pune la dispoziția corporațiilor, a șefilor de state sau a clienților privați, care o plătesc pe măsură pentru asta. Și dacă trebuie să și ucidă pentru obținerea lor, atunci o face. Lucru care-i dă coșmaruri. Dar niște coșmaruri din acelea extrem de violente, mai ales că doarme cu o pereche de cuțite sub pernă, iar dacă cineva se întâmplă să doarmă lângă ea, cum ar fi de exemplu tipul care pare că i-a cucerit în cele din urmă inima... Ei bine, se lasă cu răni grave, chiar mortale.

Povestea din volumul doi începe cu un coșmar, în însoritul Maroc, și se continuă apoi pe alte două continente, America de Nord și de Sud. Aparent liniștita existență a Vanessei este deranjată de sosirea unui vechi prieten, Logan, mercenar și el, deși nu chiar la fel de letal ca ea, care o roagă să-l ajute într-un caz deosebit de dificil: să-i aducă înapoi fetița, care s-a născut și a crescut în cadrul unei secte religioase destul de periculoase. Și cum Vanessa are multe păcate pe conștiință (responsabile, de altfel, și de coșmarurile mai sus-pomenite), iar pentru Logan ar sări și-n foc, ea preia cazul fetiței, înduioșată și de tristele povești ale celor două personaje care i s-au alăturat lui Logan în cruciada sa.

Căci, am uitat să vă spun, cu aceste secte religioase nu-i de glumit, ele fiind responsabile, nici mai mult, nici mai puțin, cu păzirea credincioșilor de păcătoșii din Vid (așa cum numesc ei lumea de afară) și cu mântuirea acestora până la a doua venire a lui Hristos. Însă adevărata problemă, cea mai spinoasă dintre toate, este că acei copii născuți și crescuți în sânul acestor comunități înapoiate nu sunt întrebați dacă vor să crească și să trăiască în mijlocul „credincioșilor”, ci li se aduce doar la cunoștință, zi de zi, că acesta este singurul mod de viață corect. Și afară sunt dușmani hrăpăreți și păcătoși, care abia așteaptă să-i atragă pe calea pierzaniei.

Sub masca unui roman de acțiune, care are ca temă centrală salvarea unei fetițe, se ascunde însă o dramă cu mult mai sfâșietoare: cruzimea cu care sunt tratați copiii în cadrul acestor secte, ai căror șefi merg până acolo încât îi închiriază pe acești copii unor perverși ce donează apoi bani pentru ca sectele să poată funcționa în continuare. Și cine-i pedepsește pe cei care tratează copiii doar ca pe niște bucăți de carne? Nimeni, firește. Căci nimeni nu iese în față să povestească despre grozăviile din interior. Iar autoritățile se prefac că nu văd ce atrocități se petrec la doar un pas de ele. Noroc cu Vanessa Michael Munroe, care intervine pentru a salva măcar un suflet inocent.

O poveste despre spiritul de sacrificiu în numele unei prietenii care leagă doi oameni în ciuda enormei distanțe ce-i separă, o poveste care pune pe tapet probleme extrem de deranjante, dar pe care prea puțini sar să le rezolve și în fața cărora autoritățile se declară neputincioase și, nu în ultimul rând, continuarea unei serii care are ca personaj principal o eroină despre care încă nu sunt sigur dacă-mi place sau nu, în ciuda trecutului extrem de zbuciumat, care a transformat-o în ceea ce este acum: asasin nemilos, mercenar neîndurător, prieten care salvează suflete inocente.

Nota bene: acest volum este al doilea din seria dedicată femeii-mercenar Vanessa Michael Munroe, așa că anumite informații și detalii despre biografia personajului principal mi-au rămas și mie necunoscute, asta până când voi apuca să citesc și primul volum (greșeala mea, știu, pe care o voi corecta cât de curând, mai ales că seria a fost începută – șoc! – chiar cu primul volum, așa cum e normal, nu cu al nșpelea, pentru că e cel mai recent sau mai știu eu ce), intitulat Femeia Cameleon și apărut tot la editura Trei, în 2016, în traducerea Lidiei Grădinaru.

O eroină ceva mai altfel, plină de daruri, dar mai neîndurătoare decât o reptilă ce-și pândește prada, și o poveste extreme de tristă, aproape sfâșietoare, care n-are cum să nu miște chiar și cel mai indiferent cititor.

Calitățile cu care a ales autoarea să-și înzestreze eroina mi s-au părut cam prea trase de păr. De asemenea, secvențele care descriu modul în care Vanessa Munroe sare, în timp ce doarme, la gâtul celor care se întâmplă să se nimerească în aceeași cameră cu ea, iar ea are un coșmar, mi s-au părut pur și simplu absurde.

Dacă vreți să citiți despre atrocitățile care se petrec în continuare în numele credinței sau al unor idei cretine, ori despre cum poți manipula masele cu ajutorul unor idei false, dar în care lumea își dorește să creadă, citiți „Inocenții”. N-o să vă pară rău. Credințe false, manipulări grosolane, oameni care se lasă duși de nas o viață întreagă, copii abrutizați, lideri religioși lipsiți de scrupule, o asasină nemiloasă, multă acțiune, tot tacâmul.