Beneficiile autoterapiei

Scris de • 6 March 2012 • in categoria

Cum sa fii propriul tau psihoterapeut

Titlu: Cum să fii propriul tău psihoterapeut
Numar pagini: 353
ISBN: 978-973-707-517-8

Marea majoritate a oamenilor care se confruntă cu provocările vieții pot face mai mult pentru ei înșiși – indiferent dacă vorbim din punct de vedere mintal, fizic, emoțional sau financiar, și deseori din toate aceste patru puncte de vedere – evitând complet procesul greoi al terapiei tradiționale. În loc de asta, utilizarea „autoterapiei” este cel mai scurt, mai rapid, mai eficient și mai puțin costisitor demers pentru a răspunde provocărilor cu care se confruntă

Patricia Farrel este unul din cei mai cunoscuți și mai mediatizați psihologi americani. Dorința de a îmbrățișa această meserie și de a-i ajuta pe ceilalți apare în copilărie, atunci când aproape a fost despărțită de familie din cauza unei asistente sociale incapabile să înțeleagă că rolul ei era să vindece, nu să distrugă. După mai mulți ani de experiență în domeniul terapiei, un domeniu de multe ori înșelător așa cum sugerează chiar autoarea, în special dacă se apelează la terapeuți cu o moralitate îndoielnică, Patricia începe să creadă din ce în ce mai mult în utilitatea autoterapiei. Cu toate acestea, face o delimitare clară între cazurile care pot apela la autoterapie și cele care necesită fără îndoială tratament acordat de specialiști.

Cum să fii propriul terapeut este, de fapt, dezvoltarea teoriei sale despre autoajutorare și prezentarea instrumentelor necesare pentru a reuși acest lucru. Cartea solicită cititorul ceva mai mult decât alte cărți de acest tip, care sunt, de obicei, foarte ușor de citit. În paginile ei se regăsesc teste psihologice cu rezultate imediate, iar studiile de caz desprinse din activitatea autoarei sunt numeroase, toate venind în sprijinirea pașilor indicați în procesul autoterapiei.

Ca de fiecare dată când vine vorba de cărțile de dezvoltare personală bazate pe conceptul „do it yourself”, consider că o astfel de lectură poate fi utilă doar dacă întâmpinăm o anumită perioadă dificilă în viața noastră sau dorim să învățăm din experiențele celorlalți. În caz contrar, oricât de mult ar fi muncit Patricia Farrell la carte (și se cunoaște că a depus o muncă considerabilă), sfaturile, testele sau studiile de caz vor părea inutile, iar cartea bună de aruncat la gunoi. Așadar, dacă vreți să intrați pe tărâmul autoterapiei, fie din nevoie, fie din curiozitate, recomand „Cum să fii propriul tău psihoterapeut”, deoarece este o călătorie interesantă, iar toată experiența a fost gândită ca o legătură extrem de personală între autor și cititor.

testele psihologice și studiile de caz

concluziile de la sfârșitul capitolelor sunt uneori vagi

pentru pasionații genului