Femeile din bibliotecă

Scris de • 20 February 2023 • in categoria ,

Titlu: Leii de pe Fifth Avenue
Anul aparitiei: 2022
Numar pagini: 366
ISBN: 978-606-097-030-9

Un roman scris pentru iubitorii de cărți” este ceva ce trebuie să citești neapărat, nu-i așa? Este caracterizarea sumară pe care O, The Oprah Magazine, o face romanului Leii de pe Fifth Avenue scris de Fiona Davis.

Cartea este, într-adevăr, despre cărți, despre obsesia pe care aceste obiecte minunate o pot declanșa, dar și despre curaj, emanciparea femeilor, despre depășirea limitelor trasate de societate. Autoarea alternează planurile temporale, construind două povești, una plasată în 1913, iar alta în 1993. Două destine, care la distanță de optzeci de ani, se aseamănă în mod ciudat și se potențează într-o dinamică care ține cititorul interesat, surprins, fascinat, contrariat.

Leii de pe Fifth Avenue

Biblioteca Publică din New York este un loc încărcat de istorie și de cărți rare. Nu este un loc dedicat lucrului cu publicul și nu se împrumută cărți acasă. Numai anumiți oameni puteau pătrunde aici și răsfoi cărțile atât de prețioase. Totul se desfășura după un anumit tipar și ai fi tentat să crezi că nimic rău nu se poate întâmpla în acest loc. Dar, lucruri se întâmplă... Laura Lyons trăiește într-un apartament din clădirea bibliotecii, în anul 1913. Alături de ea, soțul Jack, administratorul bibliotecii, fiul lor, Harry, și fiica lor, Pearl. Viața familiei Lyons pare minunată.... locuiesc într-un spațiu la care puțini oameni au acces, Jack scrie prima sa carte, Laura se ocupă de familie și visează la o carieră în domeniul jurnalistic.

Optzeci de ani mai târziu, Sadie Donovan (nepoata Laurei Lyons) este curator pentru Colecția Berg și lucrează la Biblioteca Publică din New York. Divorțată, total devotată meseriei sale și nepoatei Valentina, în vârstă de șase ani, Sadie încearcă să se convingă că viața de femeie singură poate avea nenumărate avantaje. Dar, și în 1913, și în 1993, cărți rare încep să dispară din bibliotecă, iar administratorii investighează aceste furturi.

Leii de pe Fifth Avenue

Fiona Davis reușește să contureze două personaje feminine, Laura și Sadie, bunică și nepoată, care, deși nu se întâlnesc niciodată, parcurg călătorii de viață similare.

În 1913, Laura încearcă să devină jurnalistă într-o epocă care nu oferea cu ușurință accesul femeilor în astfel de profesii. Luptă cu prejudecățile celor din jur, scrie despre drepturile femeilor, se îndrăgoștește de Amelia Potter, doctoriță cunoscută în epocă pentru eforturile sale de a educa femeile sărace în privința sănătății familiei și a copiilor, devine o cunoscută eseistă și prozatoare și va muri în timpul bombardamentelor germane asupra Londrei, în anii celui de-al Doilea Război Mondial.

În 1993, Sadie luptă și ea cu prejudecăților și lipsa de onestitate a celor din jur, încearcă să își refacă viața după un mariaj eșuat, și caută cu insistență să înțeleagă istoria familiei sale.

Leii de pe Fifth Avenue

Două femei puternice, inteligente, dornice să schimbe lumea și să se cunoască pe ele însele. Iar poveștile lor se desfășoară într-o bibliotecă, plină de cărți rare și de... mistere.

Cred că este suficient pentru a vă convinge să citiți cartea Fionei Davis și să vă lăsați cuprinși de magia Bibliotecii Publice din New York și a personajelor care o populează, cărți și oameni deopotrivă.

Text scris de Raluca Elgyar

Stilul narativ cinematografic şi încărcat de emoţie care te face să nu poţi lăsa cartea din mâini.

O carte emoţionantă despre speranţă, iubire și căutarea identității.