Arta de a găti franţuzeşte

Scris de • 26 August 2014 • in categoria

Titlu: Julie şi Julia
Numar pagini: 304
ISBN: 978-606-588-593-6

Prima dată a fost filmul.... apoi cartea. Cel puţin pentru mine aşa a fost. Şi a fost foarte bine. Cum era şi normal, pentru că mi-a plăcut atât de mult filmul, l-am urmărit de vreo 4-5 ori, de fiecare dată savurându-l ca pe o masă copioasă. Apoi am citit cartea Julie&Julia şi mai apoi am cumpărat Mastering the art of french cooking „THE book” dar și My life in France, cărți de şi despre Julia Child.

Dacă nu aţi văzut filmul sau citit cartea încă, vă voi povesti pe scurt despre ce este vorba: Julie Powell, o tânără de 30 de ani, uşor apăsată de această vârstă şi de faptul că locuieşte în cartierul Queens şi are un job plictisitor, se hotărăște să gătească într-un an 524 de reţete din cartea Mastering the Art of French Cooking, scrisă de nonconfor¬mista Julia Child, bucătar profesionist american, autor și vedetă de televiziune care aduce bucătăria franceză în casele americane prin cărțile şi emisiunile sale. Numai că reţetele nu sunt nici simple, nici puţine iar talentul lui Julie la gătit... să spunem că nu este punctul ei forte. La îndemnul soţului ei, Eric, Julie îşi deschide un blog în care publică fiecare reţetă precum şi experienţa ei în încercarea de a o găti. Cititorii blogului nu se lasă aşteptaţi iar entuziasmul acestora o motivează pe Julie să gătească în continuare cu şi mai mare plăcere. Reţetele se succed, gusturile se ascut, bucuria de a găti creşte şi prietenii vin mai des la masă.

Pentru că am vazut filmul dar am citit și cartea, o să scriu ceva în premiera pentru mine... din anumite motive, filmul mi-a rămas mai drag decât cartea, dar recomand cartea cu tărie pentru că veţi vedea o altă variantă a poveştii. Nu vă imaginaţi că este cu totul altceva! Dar, ca de obicei, filmul aduce modificări, iar cartea este forma brută, direct de la sursă - adică Julie Powell. Veţi descoperi o Julie mai directă, uşor vulgară în limbaj, ceea ce în film nu apare întocmai. Poate şi din cauza actorilor minunaţi care au jucat în film, am rămas cu acest gust plăcut. Le amintesc pe Meryl Streep și Amy Adams.

Stilul energic, personajele comice, reţetele delicioase.

Cititorilor pasionați de gastronomie (în special cea frantuzească), celor ce vor să citeasă o carte cu o poveste care să-i motiveze.

1. Poveştile Mele spune: