Poți minți prin vorbe, dar nu prin gesturi!

Scris de • 17 January 2014 • in categoria

Titlu: Gesturile care vă vor schimba viața
Numar pagini: 330
ISBN: 9786062100780

„Programarea neurogestuală este o metodă și o disciplină de dezvoltare personală energetică. Obiectivul ei constă în producerea în permanent a cât mai mult combustibil energetic, deoarece pentru nimeni nu este de la sine înțeles că trebuie să-și pozitiveze conduita, în sensul de a-și lua răgazul necesar pentru a acționa sau de a-și atinge scopurile zilnice atunci când este asaltat din toate părțile de agenții SADE (pentru stres, anxietate, depresie și eșec) și nu se poate proteja.”

Joseph Messinger, autorul mai multor cărți de succes precum Dicționarul ilustrat al gesturilor sau Gesturile care îi trădează pe politicieni, ne aduce la cunoștință de data aceasta o tehnică prin care să învățăm să ne controlăm gesturile pentru a ne îmbunătăți funcțiile intelectuale, organice sau corporale, funcții ce pot fi dezavantajate printr-o gestică greșită.

PNG, tehnica prezentată de autor, este de interes pentru cei care cred că existența lor este expusă direct riscurilor de eșec: profesional, emoțional, sexual etc. Trăim într-o societate în care stăpânirea de sine, stima de sine și încrederea în sine sunt foarte importante. Este suficient să lipsească unul din aceste elemente și echilibrul fragil pe care se bazează șansele de succes se poate prăbuși.

Energia este combustibilul unui sistem, utilizat pentru producerea anumitor activități așa cum în fizică vorbim despre energie cinetică, energie termică, mecanică sau chimică. Orice energie se transformă, iar în cazul organismului uman această capacitate îi oferă puterea sau potențialul cinetic de a-l anima. Pentru a profita la maximum de energia organismelor noastre trebuie să învățăm să ne auto-gestionăm energia. Trebuie să ne ascultăm subconștientul , intuția și organismul.

De exemplu, atunci când suntem în mijlocul unei discuții la birou și ne încrucișăm picioarele fără să ne dăm seama, acest gest înseamnă o reacție de respingere sau de reticență la adresa celuilalt. Un capitol important din carte vorbește despre așa-zisul Scut social sau Înrădăcinarea picioarelor. Dacă am reuși să ne detașăm puțin și să ne controlăm gesturile care ne vin în mod automat, viața ne-ar fi mult mai relaxată, relațiile cu ceilalți ar fi mai apropiate. Aceeași înrădăcinare poate avea loc și în cazul mâinilor- niște brațe inerte pot calma o situație sau vârârea brațului drept în buzunar în mijlocul unei conversații contradictorii îl poate detensiona pe celălalt, gestul tău reprezentând o atitudine de prietenie.

Programarea neurogestuală este o disciplină preventivă, nu un remediu miraculos. Ea poate schimba comportamente deviante sau poate anihila unele expresii verbale dăunătoare, dar acest lucru necesită implicare în profunzime. Nu este ușoară o catalepsie a brațelor în fața unui individ amenințător, dar cu zeci de ore de exercițiu poate deveni ceva natural.

Informația oferită este interesantă iar multe dintre exercițiile prezentate se pot face în echipă sau în cadrul unui curs organizat.

Autorul ne-a obișnuit cu acest gen de carte, dar cam toate volumele lui se învârt în jurul aceluiași subiect.

Persoanelor care vor să-și îmbunătățească încrederea în sine și relațiile cu ceilalți.