Când filmul întrece cartea

Scris de • 22 August 2011 • in categoria

Titlu: Gossip Girl. Nu mă uita!
Numar pagini: 400
ISBN: 978-606-579-231-9

Mi se întâmplă foarte rar să spun că îmi place mai mult filmul făcut după o carte decât cartea în sine. Însă în cazul Gossip Girl, cartea m-a dezamăgit groaznic. Poate şi fiindcă îmi place foarte mult serialul şi tind să judec totul prin prisma personajelor şi a întâmplărilor de acolo. Este prima carte pe care o citesc din serie, dar nu cred că mai vreau să citesc altele. În schimb, aştept serialul cu mult interes.

Nu ştiu să vă spun în ce procent personajele din film sunt inspirate din carte. Mie mi s-au părut cu totul altele. Greu recunoşti ceva din felul de a fi al fetelor Blair şi Serena sau al băieţilor Nate, Chuck şi Dan. Şi comparativ, îmi plac indiscutabil mai mult cei din serial. Probabil că meritul este atât al regizorilor, care au creat personaje cu personalităţi puternice, cât mai ales al actorilor, pentru că până la urmă ei sunt sarea şi piperul acolo.

Am început (şi am continuat) să mă uit la serialul Gossip Girl pentru cuplul Chuck – Blair cu a lor iubire cu năbădăi. Deşi relaţia lor nu este foarte... normală (adică ba se urăsc, ba se iubesc până la disperare), totuşi ei sunt singurii care se caută permanent, care se întorc unul la celălalt, indiferent de relaţiile pasagere pe care le mai au. Şi era nevoie de un astfel de cuplu cumva “stabil” în condiţiile în care ceilalţi iubesc total haotic, trec cu uşurinţă de la un partener la altul şi reuşesc totuşi să rămână prieteni (un aspect nu tocmai veridic…).

În carte, Chuck e un ciudat cu o maimuţă pe umăr (ha?), iar Blair e ştearsă. Nu simţi nimic din răutatea ei atât de fermecătoare. Iar cei doi nu se intersectează aproape deloc, pentru că Blair şi Serena sunt prea ocupate să şi-l dispute pe Nate. Da, judec varianta literară prin prisma filmului, şi voluntar, şi involuntar. Însă personajele din carte chiar nu mi-au plăcut. Nu îmi spun nimic.

Singurul lucru care se păstrează este prietenia dintre Serena şi Blair. Cele două rămân cele mai bune prietene chiar şi în ciuda faptului că iubesc acelaşi bărbat. Şi chiar nu îţi poţi închipui lumea Gossip Girl fără B şi S, bruneta şi blonda mereu aflate în lumina reflectoarelor din Upper East Side.

“Gossip Girl. Nu mă uita!” se construieşte în special în jurul triunghiului amoros dintre Nate şi cele două fete: Blair – “îi place să se descurce şi vrea... pur şi simplu, ca totul să fie perfect” şi Serena, care e opusul lui Blair. Lumină, şi mister, şi râs, dar greu de descifrat.” Aşadar, pe cine va alege până la urmă Nate?

Vreau carte Gossip Girl - Nu ma uita!

o carte uşoară, perfectă pentru lecturile de vacanţă

o lectură destul de superficială

iubitorilor de literatură chic şi de cărţi relaxante

1. Ina spune:

Exact contrariul l-am patit cu Jurnalele Vamprilor. Am inceput sa citesc seria (care chiar mi-a placut), iar dupa volumul 2 (sau 3?) am zis sa vad cum sta treaba si cu serialul. Nu au nicio legatura!!! Personal, actiunea cartilor mi s-a parut muuuuult mai ok. (ca sa nu mai spun ca interpretarile actorilor lasa de dorit)

2. ioana_m spune:

Asa am patit eu cu Sex and the city. Nu mi-a lasat impresia ca avea mare legatura cu filmul. Pe Carrie mi s-a parut ca a conturat-o drept o isterica, genul de femeie greu de suportat pentru un barbat. Iar celelalte personaje iarasi nu mi-au spus nimic. Prietenia fetelor nu mi s-a parut evidentiata deloc. A lipsit sarea si piperul si din acea carte.

3. Catalina spune:

Ai vrea sa imi dai cartea la schimb pt alta carte? Eu am vol 12 si 13 si imi doresc mult sa imi completez intreaga serie