Ghici cât de mult te iubesc

Scris de • 31 October 2009 • in categoria

Titlu: Ghici cât de mult te iubesc
Anul aparitiei: 2008
Numar pagini: 32
ISBN: 978-973-88905-1-0

"Ghici cât de mult te iubesc" este o poveste emoţionantă despre jocul pe care fiecare părinte il joacă cu copilul, înainte de a-i da sărutul de noapte bună. Povestea, foarte simplă si accesibilă copiilor de la cele mai mici vârste, începe cu străduinţa unui iepuraş de a-i arăta părintelui său cât de mult îl iubeşte. Oricât de mult poate intinde braţele, oricât de repede poate ţopăi pe o potecuţă, oricât de mare ar fi distanţa de la Pământ la Lună, Căstanuţa-cel-mic este depăşit de demonstraţiile de iubire ale lui Căstanuţa-cel mare, şi intr-un final adoarme, auzind prin vis că, dacă dragostea filiala merge până la Lună, atunci dragostea părintească străbate distanţa până la Lună şi înapoi.

Copiii se nasc iubitori şi dornici de iubire, dincolo de orice metodă de educaţie este important să crească ştiind că alături de ei se află părinţi care îi iubesc aşa cum sunt şi orice s-ar întâmpla.

Povestea celor doi iepuraşi este foarte utilă nu numai copiilor, ci şi părinţilor care se tem să-şi arate sentimentele, părinţilor care cred că ţinutul în braţe duce la răsfăţ, părinţilor care in copilăria lor au auzit măcar o dată că "pruncul se sărută numai în somn". De fapt nu ştim care este relaţia dintre cei doi iepuraşi, pot fi tată şi fiu, mamă si fiică, nepot si bunic, este o carte pentru toata familia, care încălzeşte inimi de toate vârstele.

Cartea lui Sam McBratney a câştigat numeroase premii, până la urmă seninătatea poveştii cucereşte la fel de repede ca şi ilustraţiile nepretenţioase. Povestea iepuraşilor este desenată în tonuri de bej de Anita Jeram, deşi, după părerea mea, nu ar fi stricat ceva mai multă culoare, desenele aproape copilăreşti, în acuarelă, plac celui mai mic cititor din familie, care incearcă să-şi ridice mâinile mai sus, şi mai sus, la întrebarea mea din fiecare seară: Ghici cât de mult te iubesc?

Scris de Ana Tatu