Cartea în care personajul principal este un motan

Scris de • 5 June 2012 • in categoria

Titlu: Dewey. Pisoiul din biblioteca unui mic oraş cucereşte lumea
Numar pagini: 270
ISBN: 978-973-689-480-0

Nu m-a crezut nimeni că citeam o carte cu şi despre un pisoi, până le-am arătat coperta. Nu am crezut nici eu că va fi o carte de drăguţă, până să citesc povestea cărţii pe copertele interioare. Patruzeci de săptămâni în fruntea listei de bestseller-uri a ziarului New York Times, tradusă în peste treizeci de limbi şi vândută în peste un milion de exemplare. Plus, se va ecraniza, cu Meryl Streep în rolul principal!

Atunci când vezi că o carte despre un pisoi portocaliu - care tronează pe copertă alături de câteva volume – are atât de mult succes se instalează o combinaţie delicioasă de scepticism şi curiozitate. În cazul meu a fost mai multă curiozitate decât specticism, pentru că oricine ştie că nu trebuie să subestimezi niciodată pisicile.

Un pisoi cât palma, de o frumoasă culoare portocalie, ajunge într-o dimineaţă într-o cutie de recuperare a cărţilor a bibliotecii dintr-un oraş foarte mic. Directoarea bibliotecii, cea care îl găseşte şi îl adoptă pe viaţă, este autoarea cărţii: Vicki Myron. Nu ştiu dacă aceasta a intenţionat vreodată să scrie o carte, dar asta are multe avantaje. Deşi stilul său de a scrie nu este unul sofisticat, este extrem de sincer şi de limpede. Pe parcursul cărţii am simţit că citeam un fel de scrisoare, scrisă într-un mod cât se poate de personal şi detaliat, pentru ca toată lumea să înţeleagă tot ce e nevoie.

Probabil – mai mult ca sigur de fapt – în carte sunt multe detalii la care nu v-aţi aştepta şi care nu folosesc neapărat în povestea pisoiului Dewey. Dar asta este frumuseţea. Este o carte de familie – ştiţi voi, acele familii în care se povesteşte totul, cu multe detalii, explicând Unirea principatelor române pentru a ajunge la povestea unor prieteni de-ai bunicilor. În plus, în Iowa nu se întâmplă aproape nimic, astfel că apariţia unui motănel care schimbă atitudini, percepţii şi situaţii este cu atât mai mult un element precipitator care naşte dorinţa autorilor de a detalia cât mai mult aspectele vieţii lor în inima Statelor Unite.

O cutie de recuperare a cărţilor este un tobogan pe care se lasă cărţile din afară, pentru a ajunge jos în bibliotecă. Aşa a ajuns şi motănelul Dewey în bibliotecă. Înduioşător, exact. Pentru că era mic, înfrigurat, înfometat şi singur. Şi cu toate acestea, a avut încredere în toţi cei care au avut grijă de el. Atât de drăguţă este toată cartea. Fiecare pagină este înduioşătoarea. Este o poveste care merită multă atenţie şi care are de toate: orăşel mic, oameni faini, o bibliotecă primitoare, ceaiuri şi vieţi schimbate. Ca în desene animate. Doar că nu este o invenţie, este cât se poate de real! :)

Multe emoţii sincere într-o poveste adevărată

Se simte faptul că nu este un roman de artă, ci unul povestit simplu

Sincer, oricine ar fi încântat să citească Dewey!